Przejdź do treści

Jak sprawdzić linki do strony www? 5 darmowych narzędzi!

Jak sprawdzić linki przychodzące do strony
Skuteczne działania SEO składają się z kilku elementów. W dużym uproszczeniu to działania on-site, czyli wewnątrz strony internetowej oraz działania off-site, czyli na zewnątrz. Jednym z najbardziej istotnych działań zewnętrznych, jest pozyskiwanie wartościowych linków do naszej strony internetowej. Należałoby jednak wiedzieć, skąd dokładnie te linki pochodzą! Jak sprawdzić linki prowadzące do strony internetowej? O tym będzie ten poradnik! Ba, pokażę Ci jak zrobić to ZA DARMO za pomocą 5 darmowych narzędzi!

Linkowanie, czyli co?

Linkowanie (ang. linkbuilding), to zewnętrzne działanie, polegające na pozyskiwaniu linków prowadzących z innych stron, do naszej strony internetowej. Lata temu wystarczyło pójść w ilość i mieć więcej linków niż konkurencja, aby wskoczyć wysoko w wynikach wyszukiwania. Dziś to zadanie o niebo trudniejsze.

Warto pochylić się w stronę pozyskiwania wartościowych linków do strony. Oczywiście inną wartość będą miały linki dofollow i nofollow i każdą domenę linkująca musimy rozpatrywać trochę inaczej, jednak ogólna zasada jest następująca: im więcej zróżnicowanych, wartościowych linków o różnych parametrach kieruje do naszej strony, tym lepiej. Nie byle jakich – o dużej wartości, związanych z naszym tematem, mówiąc najprościej – takich, które sami chcielibyśmy polecić i odwiedzić.

Skąd właściwie możemy linkować? Wyróżniamy kilka rodzajów miejsc, z których te linki możemy pozyskiwać:

  • Wpisy i komentarze blogowe,
  • Artykuły sponsorowane,
  • Katalogi stron,
  • Fora internetowe,
  • Wizytówki NAP (firmowe),
  • Social Media,
  • Zaplecza SEO,
  • Linkowanie Sitewide,

Im więcej wartościowych linków, z cenionych domen, kieruje do naszej domeny, tym jej wartość w oczach Googla może być wyższa. Może to skutkować wyższymi pozycjami naszej strony, większą liczbą fraz kluczowych – ogólnie rzecz ujmując – lepszą widocznością.

Istnieją różne szkoły, jednak ja podczas swojej pracy, skupiam się na tym, aby osiągnąć następujące rzeczy:

  • Zwiększyć wartość domeny, nad którą pracuję,
  • Zyskać tematyczny link z cenionej strony,
  • Zwiększyć ruch na stronie docelowej.

Moim zdaniem, przy linkowaniu ważne jest pozyskiwanie różnorodnych linków, dających różne efekty. Im bardziej zróżnicowana strategia, tym większa szansa na sukces na różnych polach. Tyle powinno w tym miejscu wystarczyć, a kto chce więcej wiedzy, tego odsyłam do poprzedniego poradnika: Czym jest linkowanie?

Tam bardziej szczegółowo opisałem cały proces i niuanse. Tam opisałem także różnice pomiędzy linkami wewnętrznymi oraz tymi, o których mówimy dziś, czyli zewnętrznymi.

Linkowanie to wciąż bardzo ważny element pozycjonowania stron internetowych i w połączeniu z dobrymi treściami, da świetne efekty.

Przygotowałem też poradnik o tym, jak sprawdzić linki wychodzące? Kolejny element układanki, dopełniający tematykę linkowania. Warto zerknąć i uzupełnić wiedzę!

Czym są zewnętrzne linki przychodzące (backlinks)?

Linki przychodzące (ang. backlinks), inaczej linki zwrotne lub zewnętrzne, to wszystkie łącza prowadzące z zewnątrz, do Twojej strony internetowej. Mogą to być adresy URL, obrazy, filmy. Wszystko, co zewnętrznie linkuje do Twojego serwisu. Poniżej opiszę rodzaje i źródła linków prowadzących do strony. Naturalnie każde łącze ma inną wartość w zależności od tego, skąd prowadzi, ale po kolei!

Rodzaje linków zwrotnych

  • Adresy URL – czyli klasyczne linki przychodzące, w postaci adresów do konkretnych podstron lub wpisów, mogą być czyste, czyli np: https://kreacjamarki.pl/ lub mieć anchor text, czyli kotwicę w postaci tekstu, podpowiadającego, o czym będzie jego treść, np: Meta Tagi
  • Grafiki, zdjęcia, infografiki – masz wartościowy materiał graficzny, który ktoś chce podlinkować u siebie,
  • Cytaty, fragmenty – komuś przypadł do gustu fragment Twojej publikacji, więc podaje go, linkując do źródła, czyli Twojego tekstu,
  • Nagłówki – zdarza się rzadziej, ale opisując jakąś usługę, można podlinkować w nagłówku HTML. Sam odradzam i raczej z tego nie korzystam.
  • Bannery reklamowe – graficzne banery służące do pokazania usługi lub zawartości na podstronach. Szczególnie wykorzystywane w przypadku partnerów serwisów.
  • Przyciski, buttony – często w publikacjach zaprzyjaźnionych / współpracujących serwisów można spotkać linki prowadzące do strony, w postaci przycisków. Podobnie na stronach działających na zasadzie afiliacji. W tekstach znajdują się przyciski prowadzące do zewnętrznych materiałów partnera – porównywarek, usług, produktów.
  • Inne źródła – internet się rozwija, lada moment mogą pojawić się nowe, alternatywne źródła linków zwrotnych.

Znasz już rodzaje linków przychodzących i wiesz, czym właściwie są. Czas opowiedzieć o atrybutach linków prowadzących do strony!

Atrybuty linków zewnętrznych

Oprócz podziału na konkretne rodzaje, każdy link może mieć nadane swoje atrybuty linku. Mają zastosowanie zarówno w linkach prowadzących do strony, jak i linkach wychodzących z Twojego serwisu do stron zewnętrznych.

Opowiem trochę o każdym z nich i jego znaczeniu dla backlinka. Więcej o atrybutach linków będzie w osobnej publikacji, tutaj tylko dla porządku:

  • Linki dofollow (atrybut rel=”follow”) – Zostawiając linkowi pusty atrybut, domyślnie nadany jest mu atrybut follow właśnie, chyba że domena jest ustawiona inaczej. Atrybut follow przekazuje moc domeny linkującej, domenie linkowanej. Atrybut o największym znaczeniu dla widoczności serwisu w wyszukiwarkach.
  • Linki nofollow (atrybut rel=”nofollow) – ten atrybut nie przekazuje mocy z domeny linkującej do linkowanej. W działaniu wygląda tak samo, jednak dla SEO i widoczności ma mniejsze znaczenie. Moim zdaniem również warto je stosować, dla lepszej dywersyfikacji i urozmaicenia zaplecza linków.
  • Linki UGC (User Generated Content), (atrybut rel=ugc”)  – Oznaczenie dla linków tworzonych przez użytkowników: z komentarzy blogowych, wpisów na forach itd. Jeden z najnowszych atrybutów stworzonych przez Google.
  • Linki sponsorowane (rel=”sponsored”) – linki do strony zamieszczane przez reklamodawców. Opisywany atrybut służy do oznaczania treści sponsorowanych, aby roboty mogły lepiej zrozumieć, czy treść ma charakter reklamowy. Również jeden z nowszych atrybutów.
  • Noreferrer (rel=”noreferrer”) – zwiększa bezpieczeństwo i ukrywa informacje o stronie odsyłającej. Jedna ze składowych specyfikacji HTML5. Roboty indeksują stronę tak samo, ale użytkownik i informacje o jego ruchu na stronie, są bardziej bezpieczne.
  • Noopener (rel=”noopener”) – atrybut zwiększający bezpieczeństwo i zapobiegający atakom phishingowym, czyli podmianie treści na niebezpieczną, w trakcie otwierania nowej karty.

Po co sprawdzać linki przychodzące do strony?

Teorii na ten temat jest kilka i większość z nich skupia się na bardziej technicznym podejściu do tematu. Moim zdaniem warto sprawdzać linki przychodzące, jeżeli zależy nam na widoczności w Google i wskoczeniu ponad konkurencję. Jeżeli widoczność w wynikach wyszukiwania nie jest dla Ciebie szczególnie istotna, ten element może być zupełnie zbędny dla Twojej strategii.

Sprawdzanie zewnętrznych linków przychodzących będzie ważne, jeżeli chcesz być na pierwszych pozycjach w Google i chcesz porównać swój biznes z konkurencją. W wielu przypadkach linki prowadzące do strony mają odzwierciedlenie w widoczności. Jak pisałem w poprzedniej publikacji – więcej wartościowych linków przychodzących, to większa szansa na pozycje i pozyskanie wartościowego ruchu.

Gdy widzisz, że Twoja konkurencja jest wysoko nad Tobą, czas przeanalizować, dlaczego tak jest. Samodzielnie, bez wiedzy SEO, może być o to niezwykle trudno, ale na pewno pomoże to wyrobić pewne wstępne wnioski. Więcej korzyści i pełen zakres badań, da dopiero dokładny Audyt SEO twojego serwisu.

  • Sprawdzisz konkurencję – zweryfikujesz, jak proces linkowania zewnętrznego wygląda u Twojej konkurencji, a jak wypada w porównaniu z Twoim serwisem. Pozwoli Ci to jakkolwiek odnieść się do tego, czy wypadasz lepiej, czy gorzej i czy konkurenci działają z linkami w sposób przemyślany.
  • Zweryfikujesz działania pozycjonerów – choć i tu nie zawsze. Raz, że linki nie w każdym przypadku są głównym elementem strategii wzrostu, dwa, że duża liczba nie równa się jakości. Wszystko zależy od branży i wymagań danego projektu. Na pewno sprawdzenie linkowania przychodzącego, pozwoli Ci zobaczyć, czy cokolwiek w ogóle dzieje się „poza stroną”, na Twoim projekcie.
  • Zobaczysz, dla kogo Twoja treść jest wartościowa – może się okazać, iż bez Twojej wiedzy ktoś podlinkował do treści z Twojej strony, znaczy to, że docenia jej wartość merytoryczną i inni ślą ją dalej.
  • Upewnisz się, czy backlinki są w porządku – kto wie, może konkurencja robi Ci na złość? Może boty spamują linkami do Twojej strony albo Twój adres pojawia się w niechcianych miejscach? Zawsze warto trzymać rękę na pulsie!

Ważne! Dawniej Google traktowało atrybuty linków jako wartości bezwzględne – jeżeli atrybut był nadany, to link był traktowany zgodnie z atrybutem. Od pewnego czasu Google tylko sugeruje się wartością atrybucji, jednak samodzielnie decyduje, czy się do niej odnieść i w jakim stopniu.

Teoria to jedno, ale czas teraz na rzeczy najbardziej lubiane przez wszystkich – darmowe narzędzia do sprawdzania linków przychodzących!

5 darmowych narzędzi do analizy linków zwrotnych!

Wszyscy lubimy darmowe rozwiązania i w tej publikacji chcę pokazać kilka możliwości, do przetestowania samodzielnie. Część z opisanych poniżej apek będzie całkowicie darmowa i ogólnodostępna, inne natomiast, to testowe i próbne wersje aplikacji płatnych.

Na początek lista 6 darmowych narzędzi do sprawdzania linków przychodzących:

  1. Google Search Console
  2. Wyszukiwarka Google
  3. Ubersuggest
  4. Ahrefs
  5. SEO Review Tools Backlink Checker

Skoro mamy odhaczoną listę, teraz opiszę każde z narzędzi oraz pokażę jak efektywnie i szybko z niego skorzystać. Za każdym razem będę działał na darmowej wersji narzędzia, żeby każdy mógł zrobić to samodzielnie i bez problemu.

Zanim zaczniemy, ważna informacja: Wszystkie narzędzia poza Google Search Console, pozwolą Ci sprawdzić strony konkurencji. W GSC sprawdzisz tylko te serwisy, które masz zweryfikowane na koncie.

1. Google Search Console i linki przychodzące

Jak sprawdzić linki przychodzące w Google Search Console
Linki przychodzące w Google Search Console

Całkowicie darmowe narzędzie stworzone przez Google. Dostępne dla wszystkich posiadaczy Googlowego konta. Bez ukrytych opłat i bez żadnych kruczków. Jak sprawdzić linki zwrotne w Google Search Console?

  1. Wchodzisz na https://search.google.com/search-console/about,
  2. Klikasz Rozpocznij,
  3. Logujesz się na swoje konto Google,
  4. Wybierasz z listy swoją domenę, (jeżeli jej nie ma, kliknij zweryfikuj domenę. Można to zrobić przez Analyticsa lub innymi podanymi sposobami), więcej na ten temat w publikacji Weryfikacja Google Search Console,
  5. Po lewej stronie ukaże Ci się pasek menu, z którego wybierasz zakładkę Linki,
  6. Twoim oczom ukaże się widok ze screena powyżej:
  • Linki zewnętrzne to Twoje strony, podlinkowane najczęściej.
  • Linki wewnętrzne to strony w obrębie serwisu najczęściej podlinkowane między sobą.
  • Witryny z największą liczbą linków przychodzących, to właśnie domeny, które linkują do Ciebie i Twojego serwisu. Po kliknięciu Więcej możesz rozwinąć listę i je wyeksportować. Całkowicie za darmo.

Po kliknięciu w każdą domenę z tej zakładki możesz zobaczyć, do jakich podstron Twojego serwisu linkują:

Witryny z największą liczbą linków przychodzących w GSC
W GSC możesz zobaczyć do jakich podstron Twojego serwisu linkuje dana domena

Klikając w daną stronę docelową, zobaczysz jaki adres zwrotny ze sprawdzanej domeny prowadzi do Twojej podstrony:

Domena linkująca w GSC
Klikając w adres ze swojej strony, zobaczysz jaki zewnętrzny link do niej prowadzi

Plusy GSC:

  • Możesz za darmo sprawdzić linki zwrotne, które na pewno zaindeksowało Google,
  • Sprawdzisz, do jakich podstron linkuje dana domena zewnętrzna,
  • Liczba linków wychodzących do Ciebie z danej domeny,
  • Widzisz adres URL linka do Twojej strony,
  • Dostępne dla wszystkich.

Minusy GSC:

  • Nie pokazuje, jaki jest atrybut danego linku (brak podziału na dofollow / nofollow itd),
  • Pokazuje tylko 1000 wyników, jeżeli linków jest więcej – nie zobaczysz ich,
  • Brak zaawansowanych statystyk i informacji na temat linków,
  • Sprawdzisz tylko te serwisy, które możesz zweryfikować na swoim koncie.

Podsumowując w dwóch zdaniach: Świetne narzędzie do podstawowego sprawdzania linków zewnętrznych. Widzisz linki przychodzące do strony www, na sto procent widziane i indeksowane, przez roboty Google.

2. Linki przychodzące w wyszukiwarce Google

Jak sprawdzić linki do strony w wyszukiwarce
Wpisując adres url w cudzysłowie, zobaczysz jakie strony zewnętrzne do niego linkują

Wystarczy wpisać dany adres URL w cudzysłowie – screen powyżej, a Google wypluje w wynikach serwisy powiązane i linkujące. Tutaj akurat widać mapy, linkedin, goldenline i wizytówkę firmy w interaktywnie. Proste i mało zaawansowane narzędzie, ale do zabawy i pobieżnego sprawdzenia – może być. Sprawdzisz w ten sposób każdy adres, ale musisz ręcznie go wpisać.

Plusy:

  • Sprawdzisz każdy adres URL,
  • Bez logowania,
  • Darmowe narzędzie,
  • Całkowicie ogólnodostępne,
  • Banalnie proste w obsłudze.

Minusy:

  • Brak jakichkolwiek statystyk i parametrów,
  • Trzeba ręcznie wpisywać każdy adres,
  • Nie ma możliwości zbadania jakiejkolwiek wartości.

Najprostszy sposób, nie wymaga żadnej wiedzy, ale nie daje choćby szczątkowych informacji, poza tą, czy link jest zaindeksowany przez Google.

3. Ubersuggest backlinks

Linki przychodzące w ubersuggest

Posłużę się całkowicie darmową wersją Ubersuggest, bez logowania. Sam kupiłem płatną wersję, dającą więcej możliwości, ale w ten sposób samodzielnie sprawdzisz linki, bez dodatkowych działań.

  1. Wchodzisz na https://app.neilpatel.com/en/seo_analyzer/backlinks,
  2. Wpisujesz adres URL w pasku – jak powyżej, i klikasz Search, masz do wyboru czy sprawdzasz całą domenę, czy pojedynczy URL. Możesz też wykluczyć subdomeny.
  3. Masz tylko 3 kredyty dziennie, ale wyniki są dość obszerne, na dowód, oto co wyskoczyło mi w wynikach:
sprawdź backlinki w ubersuggest
Wyniki backlinks w Ubersuggest są naprawdę obszerne!

Dostajesz sporo przydatnych informacji całkowicie za darmo:

  • Domain Authority – czyli ogólny autorytet Twojej domeny (każde narzędzie pokazuje go z grubsza inaczej),
  • Referring Domain – liczba domen linkujących do sprawdzanego adresu,
  • Backlinks – liczba linków prowadzących do badanej strony (poniżej widzisz ile z nich, to linki nofollow)
  • Backlinks over time – wykres przedstawiający przyrost domen i linków czasie.

To jednak nie wszystko, scrollujemy dalej i dostajemy jeszcze więcej wiedzy:

ubersuggest domeny linkujące
Nowe i utracone domeny, DA domen i anchory!

Kolejne wykresy i kolejne informacje o linkach zwrotnych. Dużo więcej danych niż w przypadku poprzednich narzędzi.

  • New & Lost Reffering Domains – czyli nowe i utracone domeny na wykresie czasowym. Widzisz, ile przybyło domen, a ile uciekło i kiedy.
  • Referring Domains by DAjaki jest autorytet domen linkujących do Twojej strony. Razem z wykresem i informacją ile jest domen o jakim autorytecie. 0 to autorytet od w skali 0-10, 9 to natomiast wartość od 91-100.
  • Anchor Text i Backlinks – anchory (kotwice) i liczba linków, posiadających taki właśnie anchor (czyli tekst linku).

Wszystko? Absolutnie nie! Teraz jeszcze jedna rzecz…

backlinks ubersuggest
Linki zwrotne do Twojej strony!

Backlinks, czyli linki zwrotne do poszczególnych adresów! Cała tabela z mnóstwem parametrów. Co znajdziemy w tabeli linkowania?

  • Source Page Title & URL | Target Page – strona źródłowa, z której jest link, wraz z tytułem i adresem oraz strona docelowa, do której prowadzi link (wraz z oznaczeniem. NF – Nofollow, brak oznaczenia, sugeruje link Dofollow),
  • Domain Authority – ponownie autorytet domeny linkującej,
  • Page Authority – autorytet danej podstrony linkującej,
  • Spam Score – bardzo niedoceniany współczynnik. Opisuje, jak bardzo zaspamowana jest domena linkująca. Im większa wartość procentowa, tym gorzej!
  • Anchor Text – ponownie tekst linku zwrotnego,
  • First Seen – kiedy narzędzie zobaczyło link po raz pierwszy,
  • Last Seen – kiedy widziany po raz ostatni.

W tabeli możesz ręcznie wyszukać linki prowadzące do strony. Możesz zaznaczyć tylko te follow lub nofollow, możesz również wybrać, czy ma pokazywać po jednym linku z danej domeny, czy też wszystkie. Znajdziesz tam zaawansowane filtry z wykluczeniami i potwierdzeniami. Wyniki możesz wyeksportować w formie wygodnego pliku CSV.

Plusy:

  • OGROM możliwości za darmo,
  • Mnóstwo zaawansowanych opcji,
  • Dużo danych do analizy,
  • Dostępna darmowa wersja,
  • Proste w obsłudze,

Minusy:

  • Tylko 3 kredyty dziennie,
  • Tylko język angielski,
  • Widzi szereg linków do strony, zescrapowanych przez narzędzie. Wyniki są często różne, od tego co widzi Google w swoich narzędziach.

Poza zakładką Overview narzędzie posiada również opcję Opportunity, gdzie porównasz swoją stronę z maksymalnie 5 stronami konkurencyjnymi, ale w wersji darmowej nie działa aż tak dobrze.

W ramach podsumowania: najbardziej zaawansowane darmowe narzędzie, ma swoje ograniczenia, ale dostarcza bardzo kompletnych danych do analizy.

4. Ahrefs Backlink Checker

jak sprawdzić linki przychodzące w ahrefs
Ahrefs Free Backlink Checker pozwoli sprawdzić linki zwrotne

W artykule o sprawdzaniu historii domeny opisywałem, jak sprawdzić zaplecze w Ahrefs Backlink Checker, i aby nie duplikować treści, w linku powyżej odsyłam do artykułu, a w zasadzie prosto do tego akapitu.

Chciałbym zaznaczyć dwie ważne kwestie. W darmowej wersji sprawdzisz część linków do każdej domeny. Po założeniu darmowego konta możesz zobaczyć bardziej szczegółowe informacje, niestety tylko do domen zweryfikowanych na koncie Google.

Dla porządku, podrzucam link do narzędzia: https://ahrefs.com/pl/backlink-checker

Plusy:

  • Najlepszy scrapper linków przychodzących, zaraz po Google,
  • Mnóstwo przydatnych informacji i danych,
  • Kompletny kombajn SEO,
  • Mnóstwo informacji o ruchu organicznym i frazach kluczowych,
  • Niezwykle czytelne narzędzie.

Minusy:

  • Darmowa wersja pozwala na naprawdę niewiele,
  • Bardziej rozbudowane dane sprawdzisz tylko na zweryfikowanych domenach,
  • Płatna wersja jest horrendalnie droga (zwłaszcza dla zwykłego użytkownika).

Świetne narzędzie w przypadku wersji płatnej, darmowo mocno okrojone. Więcej możliwości daje po zalogowaniu, niestety tylko w przypadku zweryfikowanych domen.

5. SEO Review Tools Free Backlink Checker

Jak za darmo sprawdzić linki do strony
SEO Review Tools Free Backlink Checker też pozwala za darmo sprawdzić linki

O tym narzędziu u mnie jeszcze nie było, skoro jest darmowe, to warto pokazać je szerszemu gronu odbiorców. Free Backlink Checker to kolejne darmowe narzędzie do sprawdzania linków przychodzących. Jak działa?

  1. Wchodzisz na https://www.seoreviewtools.com/valuable-backlinks-checker/,
  2. W polu Enter URL wpisujesz adres strony do sprawdzenia (możesz wybrać czy sprawdzasz domenę, czy tylko pojedynczy adres oraz, czy sprawdzasz wszystkie linki prowadzące do strrony, czy tylko któryś typ),
  3. Przechodzisz mechanizm captcha (po założeniu konta captcha nie będzie potrzebna),
  4. Klikasz Perform check i czekasz, aż crawler przeanalizuje Twój wynik:
darmowy tester linków

Zobaczysz wprowadzone wcześniej dane i poszczególne elementy:

  • External Backlinks – linki zewnętrzne, kierujące do domeny,
  • Domain Authority – autorytet domeny,
  • Referring Domain – liczbę domen prowadzących do badanej,
  • Referring IP’s – liczbę adresów IP prowadzących do domeny (tutaj widzimy, że dwie domeny stoją prawdopodobnie na tym samym IP. Dobrze, jeżeli backlinki prowadzą z unikalnych adresów).

Poniżej natomiast tabelka z podziałem na:

  • Backlink results – wszystkie adresy prowadzące do badanego serwisu,
  • Most popular anchor text – najpopularniejsze anchory linków,
  • Most popular URLs – najczęściej linkowane adresy.

W samej tabeli masz natomiast odpowiednie wyniki. Powyżej widzimy wychodzące adresy z domeny zewnętrznej, adres docelowy do nas i anchor tekstu. Obok znacznik wartości follow i nofollow oraz autorytet domeny linkującej.

Plusy:

  • Łatwy w obsłudze, wystarczy kilka kliknięć,
  • Przejrzyste wyniki,
  • Za darmo wyrzuca prościutki raport,
  • Pozwala na eksport do Excela.

Minusy:

  • Ograniczone wyniki,
  • Mało danych i informacji,
  • Tylko język angielski,
  • Są na rynku darmowe narzędzia pozwalające na znacznie więcej.

Raport jest ograniczony i chcąc zobaczyć pełne wyniki, musisz kliknąć w niebieski przycisk. Ten natomiast przeniesie Cię do Semrush, wymagającego już logowania przez Google albo założenia konta.

Jak widzisz, wszystkie opisane narzędzia pokazują nieco inne dane liczbowe i nieco inne backlinki. Wynika to z tego, że wszystkie (poza GSC), mają własne scrappery i własnym sumptem badają linkowanie. Dobrze będzie uzupełniać sobie dane z kilku narzędzi.

Jak sprawdzić linki przychodzące – podsumowanie!

To by było na tyle, jeżeli chodzi o sprawdzanie backlinków do stron www. Co wynika z tego artykułu? Gdybym miał wybrać najlepsze DARMOWE narzędzia, do tego zadania, mój wybór padłby na Google Search Console i Ubersuggest. Dlaczego?

Search Console to potężne narzędzie stworzone przez samo Google i zawsze pokaże nam łącza, widziane przez roboty wyszukiwarek. Wyniki będą najdokładniejsze, pomimo ograniczeń w liczbie i danych analitycznych. Sama ilość funkcji GSC rośnie i w mojej opinii znaczenie tego narzędzia będzie coraz większe.

Ubersuggest natomiast daje najwięcej możliwości, nawet jeżeli ogranicza dzienną liczbę kredytów. Danych do analizy jest najwięcej, są najbardziej kompletne i wymagają najmniej danych z Twojej strony. Możesz z niego wyciągnąć najwięcej informacji na temat swojego serwisu i stron konkurentów.

Jak moim zdaniem należy weryfikować linkowanie do strony? Korzystaj z wielu narzędzi i patrz na całą strategię szeroko. Patrz, co robi Twoja konkurencja, ale równie często zwracaj uwagę, czego nie robi i gdzie jest nisza do wypełnienia. Linkowanie zewnętrzne to wciąż ważny element pozycjonowania strony www, dlatego powinieneś zwrócić na nie dużą uwagę. Chcesz zrobić więcej dla swojej strony? Potrzebna Ci opieka nad stroną internetową? Jestem do dyspozycji! Zapraszam do kontaktu!

Zajrzyj też na moją stronę główną: Kreacja Marki i zobacz, co mogę dla Ciebie zrobić!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *