Zdarza się, że na mapach Google wyświetla się błędna lokalizacja firmy i miejsca. Nieprawidłowy adres, źle umieszczona pinezka, przesunięta lokalizacja. Zdarza się też, że Twoja firma zmieni swoją lokalizację. Wypadałoby wtedy zmienić również informacje na mapie. Jak zmienić lokalizację w Google? Dlaczego warto to robić? Pokażę dziś jakie to proste!
Dlaczego warto aktualizować lokalizację w Google?
Aktualna lokalizacja na mapach Google daje dużo. Klienci są w stanie lepiej znaleźć Twoją firmę, wyświetlasz się na więcej powiązanych zapytań, czy masz szansę przegonić konkurentów. Dlaczego warto mieć aktualną lokalizację na mapach?
- Lepsze wyniki wyszukiwania – Google lepiej dopasowuje wyniki do Twojej aktualnej lokalizacji, co jest szczególnie przydatne podczas szukania miejsc, usług czy informacji.
- Ułatwienie klientom znalezienia firmy – jeśli prowadzisz działalność, aktualny adres w Google Maps czy Google My Business ułatwi klientom dotarcie do Twojego punktu.
- Dokładniejsze wskazówki dojazdu – użytkownicy korzystający z Google Maps otrzymają bardziej precyzyjne trasy.
- Lokalizacja w wynikach wyszukiwania – Google dostosowuje wyniki wyszukiwań na podstawie lokalizacji, co wpływa na dostępne oferty, wydarzenia i usługi.
Firmy o lokalnym zasięgu bagatelizują dbanie o swoją lokalizację i właściwe adresy na mapach. Podobnie z resztą jest z opiniami i odpowiedziami. To duży błąd, bo właśnie w ten sposób konkurencja małymi, a czasem wielkimi krokami ich przegania. Nie pozwól, żeby Twój biznes spotkał ten sam los.
Przeczytaj:
- Jak za darmo założyć i zweryfikować profil firmy w Google?
- Jak sprawdzić pozycje strony w wyszukiwarce Google?
- Jak prowadzić firmowego bloga?
- Poznaj darmowe narzędzia wyszukiwania słów kluczowych
Jak zmienić lokalizację w Profilu Firmy Google?
Jeśli prowadzisz firmę, bardzo ważne jest, aby jej adres w Google był zawsze aktualny. Klienci często wyszukują lokalizację firmy, a nieaktualne dane mogą wprowadzać ich w błąd. Oto jak zaktualizować adres firmy w Google My Business:
- Zaloguj się do swojego konta Google My Business.
- W panelu głównym wybierz firmę, dla której chcesz zmienić adres.
- Przejdź do zakładki „Informacje”, a następnie kliknij na pole „Adres”.
- Wprowadź nowy adres – upewnij się, że jest on zgodny z rzeczywistością oraz formatem pocztowym.
- Zatwierdź zmiany i czekaj na ich weryfikację przez Google.
Opcjonalnie jeżeli jesteś już zalogowany na profilu, którym zarządzasz daną firmą:
- Wejdź na Mapy Google lub do wyszukiwarki Google
- Wpisz nazwę swojej firmy w pasku wyszukiwania
- Kliknij: „Zarządzaj profilem firmy”
- Kliknij: „Edytuj profil”
- Następnie: „Lokalizacja”
- Zakładka: „Lokalizacja firmy”
- I tam zmieniasz adres na właściwy.
Proces weryfikacji może potrwać kilka dni, ale po jego zakończeniu nowy adres będzie widoczny w wynikach wyszukiwania oraz na Google Maps. Zazwyczaj całość jest widoczna maksymalnie po kilku godzinach. Jeżeli nie ma problemów, to w zasadzie jest to moment.
Jak zmienić lub usunąć adres domu / pracy w Google Maps?
Zmiana i usunięcie lokalizacji Twojego domu lub pracy w Google Maps jest bardzo prosta. Wymaga zaledwie 4 kroków, które wykonasz w mniej niż 5 minut. Jak zmienić lub usunąć zapisane adresy z Google Maps?
- Otwórz aplikację Google Maps na telefonie lub wejdź na Mapy Google na komputerze.
- Kliknij ikonę swojego profilu w prawym górnym rogu, a następnie wybierz „Twoje miejsca”.
- W zakładce „Adresy” znajdziesz opcje: „Dom” i „Praca”. Kliknij odpowiednią opcję, aby zaktualizować adres. Analogicznie możesz również kliknąć usuń.
- Wprowadź nową lokalizację lub usuń i zapisz zmiany.
Od teraz kiedy wprowadzisz w nawigacji dom lub pracę, poprowadzi Cię już pod nowy, zaktualizowany adres, jeżeli je usuniesz, algorytmy nie będą miały tych informacji. Przynajmniej w teorii 🙂
Podsumowanie
Zmiana lokalizacji i adresu w Google to prosta czynność, która może przynieść wiele korzyści. Umożliwia to lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do Twoich potrzeb, a w przypadku firm pozwala na skuteczniejsze dotarcie do klientów. Pamiętaj, aby regularnie aktualizować swoje dane w Google, aby uniknąć nieporozumień i zapewnić sobie jak najlepsze doświadczenie w korzystaniu z usług Google.
Nie wiesz jak to zrobić? Chcesz, żeby profesjonalista zajął się Twoją wizytówką? Napisz lub zadzwoń do mnie, a z przyjemnością pomogę w pozycjonowaniu Twojego biznesu, lokalnie oraz globalnie!
Skoro mówimy o pozycjonowaniu serwisu, koniecznie przeczytaj:
- Co to jest linkowanie?
- Jak wybrać copywritera?
- Jak sprawdzić linki prowadzące do strony?
- Jak sprawdzić linki wychodzące ze strony?
- Weryfikacja strony www w Google Search Console
- Budowa adresu strony internetowej
- Pozycjonowanie na frazy długiego ogona
- Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej?
Cześć! Zbudowałem brand kreacjamarki.pl, żeby pomóc firmom, które chcą zaistnieć w internecie. Przez kilka lat prowadziłem redakcję w firmie marketingowej i nadszedł moment, aby zrobić coś dla siebie. Za sobą mam kilkadziesiąt ciekawych projektów. Przed sobą jeszcze więcej. Moje publikacje znajdziesz w miesięcznikach Biznes Hotel i Hotelarz. Prywatnie fan kina niezależnego i obsesyjny fan angielskiego futbolu.